حقوق نامکفی تحصیل

خانم ص دانشجوي ترم دوم دوره کارداني  رشته حسابداري مي باشد.پدر خانواده سالهاست که به مواد مخدر اعتياد داشته و تحت تاثير اين شرايط رفتارش نيز بسيار بد شده است.چند ماه پيش به دليل به همراه داشتن مقداري مواد مخدر دستگير مي شود و به زندان مي افتد.که تا کنون هم وضعيت وي مشخص نشده است.

مادر خانواده مبتلا به آرتروز شديد و ناراحتي لثه مي باشد.با توجه به اينکه خانواده تحت پوشش هيچ بيمه اي نمي باشد پيگيري درمان وي با اين هزينه هاي بالا مشکل مي باشد.ايشان قبل از تشديد بيماري شان به کارهايي همچون سبزي پاک کردن و ... مي پرداختند که در حال حاضر اين امکان را ندارند.بعد از به زندان افتادن همسرشان برا ي تحت پوشش رفتن از طريق کميته امداد اقدام کردند که هيچ نتيجه اي حاصل نشده است. در حال حاضر هزينه هاي زندگي را دختر ارشد خانواده که مشغول به کار مي باشد، تامين مي کند و مبلغ واريزي دولت هم صرف هزينه هاي جاري آب و برق و ... مي شود. از آنجا که شهريه هر ترم خانم ص در حدود 200 تا 250 هزار تومان مي شد و با توجه به شرايط و موقعيت اقتصادي به ناچار از ساعت 16 الي20 هر روز هفته مشغول به کار شده ولي با توجه به ساعات کم کاري ماهيانه مبلغ ناچيزي دريافت مي کنند که با توجه به مذاکرات صورت گرفته با دانشگاه اين مبلغ براي اقساط دانشگاه پرداخت مي گردد.

.از آنجا که تمام مبلغ حقوق دريافتي نامبرده صرف هزينه دانشگاه مي شود هيچ مبلغي براي اياب و ذهاب و ...براي وي نمي ماندو از اين بابت سخت دچار مشکل مي باشند.لازم به ذکر است خانم ص به دليل نياز به کامپيوتر و عدم دسترسي به آن براي انجام کارهاي دانشگاه و کلاسهاي مرتبط مجبور بوده که مرتبا از دوستانش کمک بگيرد و چون دانشگاه اين امکان را ندارد که دانشجويان از کامپيوتر استفاده کنند لذا ايشان نياز به يک کامپيوتر ولو دست دوم دارند.

شرح نیاز
ردیف شرح مددجو میزان (ریال) وضعیت
1 تامين بخشي از هزينه هاي تحصيل  هر ترم 1.000.000
2

تامين يک دستگاه کامپيوتر اگرچه دست دوم براي مرتفع کردن نيازهاي درسي