باری بر دوش خانواده

خانم ح دانشجوي ترم آخر مي باشد. پدرايشان به دليل مشکلات زندگي و سختي کار فشارهاي بسيار زيادي را متحمل شدند و به همين علت نيز تا کنون سه مرتبه سکته کرده است و براي رفع گرفتگي رگهاي قلب تحت درمان مي باشند تا کنون چندين مرتبه پزشک معالج ايشان  براي عمل دستور داده که به دليل مشکلات زياد خانوادگي از انجام عمل منصرف شدند. هزينه هاي بسيار زياد درمان اين خانواده موجب شده تا آنها نتوانند خانه اي تهيه کند و سالهاست اجاره نشين هستند.

از حقوق کارگري دريافتي پدر خانواده مبلغ ناچيزي باقي مي ماند که آن هم  صرف هزينه تحصيل فرزندان و خورد و خوراک و... مي شود و الباقي بصورت خودکار به دليل بدهي و اقساط وام ها از حقوقش کسر مي گردد.

مادر خانواده چندين سال است که مبتلا به کانسر سينه مي شوند که ضمن خارج کردن غده و سپري چندين جلسه شيمي درماني کماکان به پيگيري درمانش مشغول مي باشد.مدتي است طي پيگيري درمان متوجه وجود دو غده در ناحيه گردن شدند که به علت موقعيت حساس آن پزشک ترجيح مي دهد عمل نشود. ايشان مدتهاست از دردهاي بسيار زيادي رنج مي برد تا جاييکه به علت هزينه هاي بالاي درمان و ...گاهي درد خود را بيان نمي کنند.ايشان براي درمان مي بايست آمپول هاي تزريقي 140 هزار تومان و 270 هزار تومان براي هر سه بسته قرص هزينه کنند. يکي از دختران ازدواج کرده، انگيزه ازدواجش برداشتن باري از دوش خانواده بود. بقيه فرزندان محصل اند و از نظر سطح درسي وضعيت خوبي دارند.

خانم ح براي تحصيلش هر ترم در حدود 250 هزار تومان شهريه مي پردازد. هزينه بالاي تهيه وسايل ، کتب و ...باعث شده از نظر روحي دچار عذاب وجدان شود چرا که بيماري مادر و تامين هزينه دارو و درمان وي و هزينه هاي زندگي کمر پدر را خم کرده و اين تحصيل و عدم اشتغال وي تحملش بسيار سخت است. در طول اين مدت استرس هاي زيادي را تحمل کرده و شديدا به دنبال کار مناسبي مي گردد تا بتواند تا حدي کمک خرج خانواده باشد.

خانم ح عزت نفس بالايي دارد هيچ تقاضايي مبني بر دريافت کمک مالي نداشت  و فقط به دنبال يک کار مناسب مي باشد تا جايي که بتواند بخشي از مشکلات مالي خانواده اش را مرتفع کند.ايشان تاحدي با کامپيوتر، دوره هاي مختصر  و کارهاي دفتري آشنايي دارد و حتي تمايل دارد در مکاني مطمئن بعنوان منشي مشغول گردد.

شرح نیاز
ردیف شرح مددجو میزان (ریال) وضعیت
1 تامين شهريه ترم آخر 2.000.000
2

معرفی برای اشتغال

 

Smile دستاوردها:


تامین پرداخت تا سقف 2.000.000 ریال بابت شهریه ترم آخر بصورت بلاعوض از سوی صاد. پیگیری اشتغال ایشان از سوی موسسه نیز در جریان بود که...